۲ سال پیش

راه های داشتن یک رابطه عاشقانه فوق العاده

راه های داشتن یک رابطه عاشقانه فوق العاده

هر رابطه ای هر چقدر هم که خوب و و قوی باشد، باز هم روزهای سخت و لحظات دشوار را تجربه خواهد کرد. بدون تلاش مداوم، شما و پارتنرتان ممکن است درنهایت در حلقه ای از مشکلات مکرر گیر افتاده باشید یا در یک روال خسته کننده زندگی کنید که پس از مدتی شما را از هم جدا کند. اما اگر هر روز به دنبال راه های کوچکی برای بهبود رابطه خود باشید، می توان از همه اینها جلوگیری کرد.

اگر می‌خواهید شاد باشید و رابطه تان بادوام باشد، به یاد داشته باشید که همین حرکات و کارهای کوچک هستند که بزرگترین تفاوت را ایجاد می‌کنند. در این مطلب بر اساس گفته های کارشناسان، 22 راهکار برای قوی تر کردن رابطه تان به شما معرفی می کنیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

دکتر کریستی اورستریت، متخصص روابط و درمانگر جنسی می‌گوید: «یک رابطه سالم بر پایه اعتماد و امنیت است، به همین دلیل برخی حرکات کوچک راهی عالی برای قوی نگه داشتن این دو چیز است. بر خلاف حرکات بزرگ و فراگیر که یک بار در سال اتفاق می‌افتند، همین حرکات و دلخوشی های کوچک است که نشان می‌دهد که شما همیشه یکدیگر را در اولویت قرار می‌دهید. به عنوان مثال، در طول روز و در حالی که سرکار هستید، با همسرتان تماس بگیرید، یک پیام برایش بفرستید. همین پیام کوچک به او نشان می دهد که در این لحظه به او فکر می کنید.»

از عبارات "من" استفاده کنید

اگر مشاجره بین شما و همسرتان در حال تبدیل شدن به دعوا است، به جای اینکه بخواهید مدام او را مقصر جلوه بدهید و از عبارتهایی مانند "تو این کار را کردی" یا "تو باعث شدی من احساس کنم ..." شروع به استفاده از عبارات "من" کنید.

دبورا ای. دایر، دکترای روان‌شناس می‌گوید: «گفتن عباراتی که با «تو» شروع می شوند فوراً یک حالت دفاعی در وجود همسرتان ایجاد می‌کند و باعث می شود یک بحث ساده به مشاجره ای ناراحت کننده بیانجامد، اما این راهکار ساده می تواند تفاوت بزرگی را ایجاد کند.»

به لحظات کوچک توجه کنید

نادیده گرفتن چیزهای کوچک، مانند گفتن صبح بخیر به یکدیگر یا در آغوش گرفتن قبل از خوابیدن است. اما کارشناسان می گویند اینها برخی از مهم ترین بخش های روز هستند.

با لذت بردن از این لحظات، هردو شما هم احساس "دیده شدن" و هم "موردتوجه واقع شدن" خواهید داشت، که این دو بخش مهمی از ارتباط طولانی مدت هستند.

به جای حدس زدن، سوال بپرسید

مهم نیست که چقدر خوب فکر می‌کنید که شریک زندگی خود را می‌شناسید، به‌ویژه در لحظات سخت، به جای حدس زدن و فرضیه ساختن در مورد پارتنرتان از او سوال بپرسید تا جواب درست را دریافت کنید.

کارشناسان می گویند: «ذهن خوانی معمولاً منجر به سوء تفاهم می شود. بنابراین دفعه بعد که مطمئن نیستید که همسرتان چه خواسته ای دارد یا به چه چیزی نیاز دارد، از او توضیح بخواهید.»

در شرایط دشوار فرصتی برای آرام تر شدن به خودتان بدهید و فاصله بگیرید

اگر خود را در وسط یک بحث داغ دیدید و احساس کردید که هر لحظه در حال عصبانی تر شدن هستید، صحبت کردن را برای چندین دقیقه متوقف کنید.

در این هنگام چیزی شبیه به جمله "من می خواهم به صحبت کردن در مورد این موضوع ادامه دهم، اما آنقدر ناراحت هستم که نمی توانم فکر کنم. می خواهم یک ساعت استراحت کنم، بعد از آن دوباره صحبت خواهیم کرد.»

به این ترتیب همسر شما می داند که شانس دیگری برای شنیده شدن خواهد داشت، اما پس از اینکه هر دو به خود فرصتی برای آرام و ریلکس شدن بدهید.

در طول روز ارتباط برقرار کنید

برقراری ارتباط در طول روز که از هم دور هستید بسیار مهم است، چه این ارتباط فرستادن یک پیام باشد و چه یک تماس کوتاه!

بورلی آندره، یک درمانگر ازدواج و خانواده در این زمینه می گوید: «وقتی در طول روز لحظات کوتاهی را برای برقراری ارتباط اختصاص می دهید، این یک راه موثر است که به او نشان می دهد که برایش ارزش قائل هستید و یکی از اولویت های مهم شماست.»

وقتی احساس ناراحتی می کنید احساستان را با او در میان بگذارید

هر زمان که احساس ناراحتی می‌کنید، به جای اینکه همه چیز را درون خودتان بریزید، سعی کنید با او تماس بگیرید و او را از حالتان باخبر کنید.

دکتر جنیفر بی رودز می گوید: "صمیمیت واقعی از این به وجود می آید که در هر شرایطی پارتنر یا همسرتان نزدیک ترین فرد به شما باشد و از احساسات درونی تان باخبر باشد."

رابطه جنسی تان را زمان بندی کنید

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما برنامه‌ریزی برای رابطه جنسی، به خصوص اگر هر دوی شما در پایان هفته خیلی خسته هستید، یکی از مواردی است که شما را به همدیگر نزدیک تر خواهد کرد.

همانطور که وودفین می‌گوید، "با برنامه‌ریزی رابطه جنسی، این اتفاق با تمایل دو طرف خواهد افتاد. این احساس بسیار شبیه به آن احساس قبل از رفتن به باشگاه است، ممکن است قبل از رفتن احساس کنید که نمی خواهید بروید، اما به محض اینکه تمرین خود را تمام کردید، احساسی فوق العاده خواهید داشت.»

برای وقت هایی که قرار است همدیگر را ببینید، برنامه ریزی کنید

میشل گالانت، مربی روابط در این زمینه می گوید: « اگر می خواهید یک ارتباط قوی و نزدیک داشته باشید، برنامه ریزی منظم برای قرار ملاقات ضروری است. در دنیای پرمشغله امروز، غرق شدن در کار و گرفتاری ها خیلی راحت است، اما اگر اجازه بدهید که چیزهای سرگرم کننده مانند رفتن به سینما، ملاقات برای شام و ... از بین بروند، کم کم رابطه شما شروع به فروپاشی خواهد کرد.»

حضور فیزیکی داشته باشید

دکتر تریسی، می گوید: «برقراری تماس فیزیکی گاه به گاه، یکی از ارکان مهم داشتن یک رابطه گرم و قوی است. وقتی که کنار هم نشسته اید و در حال صحبت هستید، دستش را بگیرید و نوازش کنید. همچنین می توانید هنگام تماشای تلویزیون روی مبل بنشینید و یکدیگر را در آغوش بگیرید. همه اینها راه های آسانی هستند که صمیمیت را در رابطه شما تقویت می کنند.»

به طور منظم در مورد رابطه تان صحبت کنید

یکی از روزهای هفته را را برای صحبت کردن در مورد رابطه تان اختصاص دهید و هر هفته از این زمان برای بحث در مورد وضعیت رابطه خود استفاده کنید. این کار بسیار مفیدی است که مشکلات به ظاهر بی اهمیت را مشخص خواهد کرد و با حرف زدن در مورد آن و پیدا کردن راه حل آن را رفع خواهید کرد. با این کار دیگر دلخوری های کوچک روی هم جمع نمی شوند و همیشه در جریان وضعیت رابطه تان قرار دارید.

علایق مشترک را پیدا کنید

در ابتدای رابطه، ما گاهی اوقات فکر می کنیم دوری از هم حتی برای مدتی کوتاه غیرممکن است. با گذشت زمان، طبیعی است که از هم دور شویم، اما در این شرایط می‌توانید با انجام هدفمند کارهای اشتراکی، این روند را متوقف کنید.

Weaver-Breitenbecher می‌گوید: «علائق مشترک را پیدا کنید و سعی کنید با انجام آن زمانی را در کنار هم سپری کنید. به علاوه می توانید سرگرمی جدیدی پیدا کنید، چیزی که هر دو مایلید آن را امتحان کنید."

"زبان عشق" خود را کشف کنید

برای پیدا کردن زبان عشق خود یک تست آنلاین انجام دهید. با شناخت زبان عشق مختص خودتان و پارتنرتان بهتر بتوانید نیازهای یکدیگر را برآورده کنید.

تایرا برگر، یک مشاور حرفه ای بالینی در این زمینه می گوید: «با شناخت زبان عشق یکدیگر، می توانید هم را بهتر درک کنید و این را در نحوه تعاملتان هم لحاظ کنید.»

نوبت را رعایت کنید

اگر می خواهید رابطه شما متعادل باشد، یک ترفند واقعا ساده وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

دکتر اریکا مارتینز می گوید: « نوبت بندی کنید. چه این برنامه ریزی برای آشپزی و نظافت باشد چه کار دیگر، ترفند خوبی است که مسئولیت‌ها را تقسیم می‌کند، تعادل بیشتری را در رابطه ایجاد می‌کند و کمک می‌کند تا این وظایف روی هر دوی شما تقسیم شود و همه بار فقط روی دوش یک نفر نباشد."

پیاده روی روزانه داشته باشید

چه صبح‌ها به پیاده‌روی بروید، چه در زمان ناهار یا بعد از شام، اختصاص دادن 15 دقیقه وقت در روز برای قدم زدن در فضای باز می‌تواند برای رابطه شما شگفت‌انگیز باشد.

مارتینز می‌گوید: «در طول پیاده‌روی‌تان، در مورد اینکه چه چیزی در رابطه‌تان به خوبی کار می‌کند، چه چیزی مؤثر نیست و چه چیزی را دوست دارید تغییر دهید، صحبت کنید. یا به سادگی دستان هم را بگیرید و بی خیال درباره برنامه های تلویزیونی که در حال حاضر دوست دارید گپ بزنید.»

حرکات کوچکی از این دست است که زوج ها را نزدیک به هم نگه می دارد.

روتین های مفید ایجاد کنید

تشریفات کوچک راهی برای بهبود روابط هستند، بنابراین به دنبال راه های کوچکی باشید که بتوانید آنها را به زندگی خود اضافه کنید. حتی اگر این روتین چیز ساده ای مانند پیتزا خوردن هر جمعه باشد، چیزهایی مانند این باعث پیوند بیشتر بین شما دو نفر خواهد بود حتی اگر خودتان متوجه آن نباشید.

  1. از یکدیگر تعریف کنید

معمولا زمانی که مدتی از شروع رابطه می گذرد، دیگر هیجان اولیه از بین می رود و همه چیز روال معمولی به خود می گیرد و مشکلات بیشتر خودشان را نشان می دهد. اگر می‌خواهید با خوشحالی در کنار هم بمانید، بهتر است روی صحبت کردن در مورد نکات مثبت همدیگر تمرکز کنید.

این کار را می‌توان با توجه به چیزهای خوب، و سپس تعریف و تمجیدهای صمیمانه انجام داد، مانند اشاره کردن به اینکه چقدر از شامی که همسرتان درست کرده لذت برده‌اید. با این کار همدیگر را تشویق می کنید که به چیزهای خوب توجه کنید.

باملاحظه باشید

جاشوا کلاپو، دکترای روانشناس بالینی، می گوید: «اگر به دنبال راه های ساده اما معنادار برای نشان دادن عشق خود هستید، سعی کنید همسرتان را با هدایای کوچک یا کارهای محبت آمیز غافلگیر کنید، مانند گذاشتن یک یادداشت عاشقانه دست نویس که در جیب کتش! اینها «اشاره‌های محسوس عشق» هستند و به شما کمک می‌کنند ارتباط صمیمی تری داشته باشید.»

اوقاتی را برای تنهایی خودتان صرف کنید

همه فعالیت های ایجاد رابطه مستلزم صرف زمان با هم نیستند.

آندره می گوید: «نشانه یک رابطه سالم زمانی است که هر دو طرف منافع فردی داشته باشند. پس پیش بروید و یکدیگر را تشویق کنید تا زمانی را برای خلوت با خودتان یا انجام علایق فردی خودتان سپری کنید. این دوری موقت شما را بیشتر به هم نزدیک خواهد کرد.»

از او بپرسید چگونه می توانید کمک کنید

Overstreet می‌گوید: «اگر احساس می‌کنید که همسرتان گرفتار مشکلی شده است، از او بپرسید چگونه می‌توانید کمک کنید. این سؤال ساده می‌تواند ارتباط شما را بهبود بخشد، زیرا نشان می‌دهد که چقدر به او و شادی او اهمیت می دهید. این نشان می دهد که شما از او حمایت می کنید و همچنین در صورت لزوم حاضرید هر کاری برایش انجام بدهید.»

گاهی از دنیای مجازی فاصله بگیرید

این روزها همه ما غرق دنیای مجازی و رسانه‌های اجتماعی و اخبار شده ایم. گذراندن زمانی به دور از این دنیای پر هیاهو می تواند آرامش بخش باشد. زمانی را تعیین کنید و گوشی های موبایلتان را خاموش کنید و سعی کنید بدون هیچ حواس پرتی از با هم بودن لذت ببرید.

همچنین خوب است گاهی اوقات نشان دهید که بیش از هر چیزی که در رسانه های اجتماعی اتفاق می افتد، خودتان دو نفر برای هم مهم هستید.

سریع عذرخواهی کنید

اگر چیزی ناراحت کننده می گویید یا انجام می دهید، در اسرع وقت در مورد آن صحبت کنید و در عذرخواهی دریغ نکنید.

Overstreet می‌گوید: « این کار نشان می‌دهد که مایلید اشتباه خود را بپذیرید. اجازه ندهید ساعت‌ها یا روزها بگذرند، سریع عذرخواهی کنید، کارهایی را که انجام دادید قبول کنید و رو به جلو حرکت کنید.»

به خودتان یادآوری کنید که چه احساسی دارید

تمام دلایل قدردانی از پارتنر یا همسرتان را به خود یادآوری کنید.

کلاپو می‌گوید: «احتمالاً این تنها دلیلی است که بیشتر روابط از هم می‌پاشد، اما اگر هر دوی شما به خودتان یادآوری کنید که چرا عاشق شده اید و همه چیزهای خوبی که به عنوان یک زوج تجربه می کنید را در خاطر نگه دارید، احتمال وقوع آن بسیار کمتر است.»

منبع

۱ بازدید